Projecten
Onderstaand is de voortgang van de projecten opgenomen binnen dit programma met de top 3 van de kwantitatieve risico’s.
| Inhoud |
| Planning |
| Financiën |
| Risico's |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ja | De inhoud en de scope van het project zijn in lijn met de laatste besluitvorming. | Ja | De voortgang van het project is in lijn met de planning van de laatste besluitvorming. | Ja | De huidige financiële positie is in lijn met de financiële planning uit de laatste besluitvorming. |
| Het betreft een klein en beheersbaar risico. |
Risico | Er is een risico dat de inhoud en de scope van de laatste besluitvorming niet haalbaar zijn. | Risico | Er is een risico dat de planning van het project conform de laatste besluitvorming niet wordt gehaald. | Risico | Er is een risico dat het budget, vastgesteld bij de laatste besluitvorming, zal worden overschreden. |
| Het betreft een middelgroot risico. |
Nee | De inhoud en de scope van het project wijken af van de laatste besluitvorming. | Nee | De voortgang van het project is niet in lijn met de planning uit de laatste besluitvorming. | Nee | De huidige financiële positie is niet in lijn met de financiële planning uit de laatste besluitvorming. |
| Het betreft een groot risico. |
Project | Westelijke ontsluiting |
|
|
---|---|---|---|
| Kosten project | Bijdrage van derden | Saldo |
Totaal budget/krediet: | 68.342 | 68.342 | - |
Realisatie |
|
|
|
Lasten/ Baten | 27.876 | 27.876 | - |
| Inhoud | Planning | Financiën |
Stand van zaken cf besluitvorming? |
|
|
|
| Kwantitatieve risico's |
|
|
|
| Risicocategorie |
|
Omschrijving risico | Acties | Vorige rapp | Huidige rapp |
1. Project Westelijke Ontsluiting: | - In gesprek gaan met betrokken partijen zoals Provincie en nutsbedrijven met betrekking tot de gevolgen van de gewijzigde voornemens. |
|
|
Toelichting: ten opzichte van de vorige rapportage zijn 2 risico's vervallen en 2 risico's nieuw opgevoerd.
Project | Fietsparkeren |
|
|
---|---|---|---|
| Kosten project | Bijdrage van derden | Saldo |
Totaal budget/krediet: | 12.398 | 12.398 | - |
Realisatie |
|
|
|
Lasten/ Baten | 2.491 | 2.398 | 93 |
| Inhoud | Planning | Financiën |
Stand van zaken cf besluitvorming? |
|
|
|
| Kwantitatieve risico's |
|
|
|
| Risicocategorie |
|
Omschrijving risico | Acties | Vorige rapp | Huidige rapp |
1. BTW risico over realisatiekosten fietskelder. Hier is (landelijk) nog geen structurele oplossing voor. | 1. Goed gemotiveerde brief opstellen samen met Prorail, te verzenden aan de inspecteur. Deze actie uitvoeren na reactie van inspecteur op brief van NS (in samenwerking met gemeente Amersfoort) over btw aspect exploitatiekosten fietskelder. |
|
|
2. Aanbestedingsrisico, aanbestedingsmarkt, corona maatregelen zijn grillig en onvoorspelbaar, dit kan leiden tot meerkosten. (w.o. corona-effect) | 2. Voor de aanbesteding wordt er een aanbestedingsraming opgesteld, deze moet passen binnen de budgetten. Anders start de aanbesteding niet. |
|
|
3. Vormgeving toegang (zijde Stationsplein) ligt nog niet vast. Hier wordt nog over geparticipeerd. Dit kan tot meerkosten leiden. | 3. Tijdens participatietraject en daarop volgende besluitvorming sturen op budget |
|
|
4. Voor het verkrijgen van een recht op doorgang (zijde Smallepad) naar de fietskelder vraagt de nieuwe eigenaar nu een vergoeding. Daarnaast is er discussie over te nemen maatregelen. | 3. Tijdens opstellen overeenkomst en daarop volgende besluitvorming sturen op budget |
|
|
Toelichting: