1. Duurzame en groeiende stad

1.4 Mobiliteit

Projecten

Onderstaand is de voortgang van de projecten opgenomen binnen dit programma met de top 3 van de kwantitatieve risico’s.

 

Inhoud

 

Planning

 

Financiën

 

Risico's

Ja

De inhoud en de scope van het project zijn in lijn met de laatste besluitvorming.

Ja

De voortgang van het project is in lijn met de planning van de laatste besluitvorming.

Ja

De huidige financiële positie is in lijn met de financiële planning uit de laatste besluitvorming.

 

Het betreft een klein en beheersbaar risico.

Risico

Er is een risico dat de inhoud en de scope van de laatste besluitvorming niet haalbaar zijn.

Risico

Er is een risico dat de planning van het project conform de laatste besluitvorming niet wordt gehaald.

Risico

Er is een risico dat het budget, vastgesteld bij de laatste besluitvorming, zal worden overschreden.

 

Het betreft een middelgroot risico.

Nee

De inhoud en de scope van het project wijken af van de laatste besluitvorming.

Nee

De voortgang van het project is niet in lijn met de planning uit de laatste besluitvorming.

Nee

De huidige financiële positie is niet in lijn met de financiële planning uit de laatste besluitvorming.

 

Het betreft een groot risico.

 

Project

Westelijke ontsluiting

 

 

 

Kosten project

Bijdrage van derden

Saldo

Totaal budget/krediet:

68.342

68.342

-

Realisatie

 

 

 

Lasten/ Baten

27.876

27.876

-

 

Inhoud

Planning

Financiën

Stand van zaken cf besluitvorming?

 

 

 

 

Kwantitatieve risico's

 

 

 

 

Risicocategorie

 

Omschrijving risico

Acties

Vorige rapp

Huidige rapp

1. Project Westelijke Ontsluiting:
Bij de Westelijke Ontsluiting wordt alleen doorgegaan met diverse verbeteringen voor fietsers, voetgangers en hulpdiensten. Dit betekent dat vanuit het oude plan nog e.e.a. afgewikkeld dient te worden waar mogelijk ongedekte kosten uit voort kunnen vloeien

- In gesprek gaan met betrokken partijen zoals Provincie en nutsbedrijven met betrekking tot de gevolgen van de gewijzigde voornemens.

 

 

 

Toelichting: ten opzichte van de vorige rapportage zijn 2 risico's vervallen en 2 risico's nieuw opgevoerd.

Project

Fietsparkeren

 

 

 

Kosten project

Bijdrage van derden

Saldo

Totaal budget/krediet:

12.398

12.398

-

Realisatie

 

 

 

Lasten/ Baten

2.491

2.398

93

 

Inhoud

Planning

Financiën

Stand van zaken cf besluitvorming?

 

 

 

 

Kwantitatieve risico's

 

 

 

 

Risicocategorie

 

Omschrijving risico

Acties

Vorige rapp

Huidige rapp

1. BTW risico over realisatiekosten fietskelder. Hier is (landelijk) nog geen structurele oplossing voor.

1. Goed gemotiveerde brief opstellen samen met Prorail, te verzenden aan de inspecteur. Deze actie uitvoeren na reactie van inspecteur op brief van NS (in samenwerking met gemeente Amersfoort) over btw aspect exploitatiekosten fietskelder.

 

 

2. Aanbestedingsrisico, aanbestedingsmarkt, corona maatregelen zijn grillig en onvoorspelbaar, dit kan leiden tot meerkosten. (w.o. corona-effect)

2. Voor de aanbesteding wordt er een aanbestedingsraming opgesteld, deze moet passen binnen de budgetten. Anders start de aanbesteding niet.

 

 

3. Vormgeving toegang (zijde Stationsplein) ligt nog niet vast. Hier wordt nog over geparticipeerd. Dit kan tot meerkosten leiden.

3. Tijdens participatietraject en daarop volgende besluitvorming sturen op budget

 

 

4. Voor het verkrijgen van een recht op doorgang (zijde Smallepad) naar de fietskelder vraagt de nieuwe eigenaar nu een vergoeding. Daarnaast is er discussie over te nemen maatregelen.

3. Tijdens opstellen overeenkomst en daarop volgende besluitvorming sturen op budget

 

 

 

Toelichting:

Deze pagina is gebouwd op 05/22/2023 08:16:26 met de export van 05/17/2023 09:39:17