4. Bestuur en dienstverlening

4.1 Bestuur en dienstverlening

Indicatoren

% bezoekers van de balie Burgerzaken en receptie dat positief is over dienstverlening

Realisatie cijfers

Streefcijfers

2018

2019

2020

2021

2022

2022

93

93

 

92

92

90

Bron:

Klant in Focus

Toelichting:

In de hal van het stadhuis staat een zuil waarop de dienstverlening kan worden beoordeeld. Deze zuil was vanwege de coronacrisis het grootste deel van 2020 buiten werking waardoor er over dat jaar geen realisatiecijfer is.

 

% bellers met het KCC dat positief is over dienstverlening

Realisatie cijfers

Streefcijfers

2018

2019

2020

2021

2022

2022

95

95

 

 

 

 

Bron:

Klant in Focus

Toelichting:

De klanttevredenheid aan de telefoon is sinds 2020 niet gemeten. In 2023 bekijken we of dit technisch kan worden ingeregeld.

 

% telefonische bereikbaarheid 14033 Klant Contact Centrum (KCC)

Realisatie cijfers

Streefcijfers

2018

2019

2020

2021

2022

2022

85

83

78

80

66

85

Bron:

KCC/KCS

Toelichting:

Door personeelsverloop en ziekte was ons Klant Contact Centrum in het voorjaar sterk onderbezet en dus slecht bereikbaar. Ook kwamen er in korte tijd heel veel extra vragen binnen over de energietoeslag en de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne.

 

% afnemers van digitale diensten dat positief is over het formulier

Realisatie cijfers

Streefcijfers

2018

2019

2020

2021

2022

2022

84

84

86

83

83

90

Bron:

Klant in Focus

Toelichting:

De waardering van onze digital diensten is al jaren redelijk constant. Onze ambitie ligt hoger (zie streefcijfer), met de huidige formulieren lijkt dat niet haalbaar.

 

% bezoekers van www.amersfoort.nl dat positief is

Realisatie cijfers

Streefcijfers

2018

2019

2020

2021

2022

2022

52

52

54

56

45

60

Bron:

Klant in Focus

Toelichting:

Uit de resultaten blijkt dat de website qua klanttevredenheid minder hoog scoort dan op de andere kanalen. Klanten zijn geneigd persoonlijk contact hoger te waarderen dan contact via de website. Bovendien zien we dat veel mensen op de website vooral reageren als ze iets niet kunnen vinden: vandaar de lagere score. Eind 2022 is de website vernieuwd, in de loop van 2023 gaan we zien of dat zich ook vertaalt in een hogere klantwaardering.

 

 

Deze pagina is gebouwd op 05/22/2023 08:16:26 met de export van 05/17/2023 09:39:17